niedziela, 19 czerwca 2011

Tortilla z warzywami

*dzienna porcja otrąb(nie mielonych: 2ow.+1psz.)
*1jajko
* czubata łyżka serka homogenizowanego naturalnego lub bardzo gestego jogurtu naturalnego (ja używam Bakoma super gesty z Biedronki)
*odrobina przyprawy do pizzy
*FARSZ: podsmażone kawałki piersi kurczaka(w przyprawie gyros)+ulubione warzywa



Otręby mieszam z jajkiem, lyzką serka/jogurtu, przyprawą do pizzy i odstawiam do napecznienia otrebow(w tym czasie przygotowuje pozostale skladniki-warzywa),wylewam wszystko na patelnie i smażę 1 placek.
Połowę placka wykładam podsmażonymi wcześniej w przyprawie gyros kawałkami kurczaka,ulubionymi warzywami,kawałkami odtłuszczonego(lub drobno starkowanego dukanowskiego) sera żółtego, polewam sosami (u mnie ketchup i protomajonez) i składam placek. Ja lubię ciepłe więc jeszcze na chwilkę wkładam do mikrofali. Jest to duża porcja i baaaaaaaardzo syta :)













Mój ulubiony farsz:
*podsmażone kawałki piersi kurczaka(w przyprawie gyros)
*duuuuzo kapusty pekinskiej lub sałaty lodowej
*surowa czerwona papryka,
*pomidor, 
*ogorek (zielony i konserwowy), 
*czerwona cebula (uzywam tylko tej bo jest delikatniejsza w smaku i mniej gryzie w oczy) 
*starkowany dukanowski żółty ser lub odtłuszczony żołty ser(Linessa z Lidla, ale uwaga ma aż 12%tł!!ja go używam do tortilli na własne ryzyko-nikogo nie zachęcam do podobnego zachowania;) )


Oczywiście do placka można użyć innego nadzienia typu:
kapusta z grzybami
mieso mielone z pieczarkami polane sosem spaghetti
szpinak z bialym serem
itd....  co tylko wpadnie wam do głowy :)

P.S.1. Jest to moja ulubiona potrawa na Dukanie i w dni warzywne zawsze ją robię :D
P.S.2. Zamiast placka tortilla można usmażyć grubsze naleśniki.


UWAGA: W dni "czystych" białek jako farszu można użyć mięsa,cebuli i ogorka konserwowego+sosy


Wypróbowałaś/-eś ? Proszę podziel się swoją opinią :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz